Wednesday, May 6, 2009

Berfikir...!

Asslamualaikum dan salam hormat kepada semua pengunjung blog yang selalu melawat mypemuda. Terlebih dahulu saya memohon maaf kerana tidak memblog sejak PRK Selambau dan Bukit Gantang. Terdapat keterbatasan masa, pun begitu saya sentiasa mengikuti dengan minat perkembangan politik dan sosial yang begitu pelbagai di Putrajaya dan negara keseluruhan amnya. Kesempatan diambil untuk mengucapkan syabas dan tahniah kepada semua AJK Pemuda Putrajaya yang telah diberi tugas dan tanggungjawab mengetuai dan membantu biro yang diamanahkan oleh Datuk Zaki. Tahniah juga kepada kawan2 yang dilantik sebagai AJK tambahan (senator) terutamanya yang dah tiga penggal dilantik senator...

Saya juga ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan syabas dan tahniah barisan EXCO PPUM yang telah dilantik mengetuai biro/sekretariat dan unit. Begitu juga saya bangga bila wakil-wakil pemuda diiktiraf oleh kerajaan seperti YB. Datuk Razali Ibrahim dilantik sebagai Tim. Menteri Belia dan Sukan, Ustaz Syahrin dilantik sebagai Setpol Menteri Pelajaran dan Sdr. Sazali Kamilan KP Lembah Pantai dilantik sebagai Setpol Menteri Wilayah.

Sebagaimana yang anda semua sedia maklum, begitu banyak perkara yang boleh dicatatkan pada masa ini memandangkan pelbagai isu merangkumi agama Islam, politik, sosial, pelajaran dan ekonomi sedang berlaku, hangat dan diperkatakan. Dalam pada masa yang sama, rakyat diluar sana dilihat masih belum berganjak dengan pendirian tidak menyokong UMNO dan BN. Pun begitu, secara umumnya ramai kepimpinan dan pendokong UMNO serta BN yang masih bercakap...bercakap...bercakap tanpa didasari dengan BUAT KERJA!

Saya akan memblog lagi dengan lebih kritis pada masa dan kesempatan yang lain. Senarai Biro Pemuda Putrajaya dan PPUM akan dikemaskini apabila saya ada kesempatan kelak.