Wednesday, April 24, 2013

Jasa Husam Musa di Putrajaya

Husam Musa memang bikin gempar kerana sudi mampir untuk bertanding di Parlimen Putrajaya.  Beliau yakin boleh menang kerana memikirkan sentimen ore Kelate yang ramai mengundi di Putrajaya. Selain itu, jentera beliau juga telah menjalankan perincian dan kajian sikap pengundi-pengundi baru yang meningkat secara mendadak.  Sebenarnya, Husam bukanlah yakin sangat boleh menang, tetapi sekadar mencuba nasib. Sebab itulah, Husam masih tidak mahu melepaskan kerusi DUN Salor. 

Walau apapun, pengundi Putrajaya terdiri dari kumpulan sasar yang berbeza dan lebih bijak dari orang Salor. Pengundi Putrajaya tidak akan tertipu dengan segala manifesto yang bukan janji PR. Husam juga banyak terpalit dengan isu yang masih tidak sudah dan tidak mampu pun bersama Nik Aziz membangunkan Kelantan.



Berbanding Husam, penyandang kerusi parlimen Putrajaya selama dua penggal Ku Nan telah membuktikan kewibawaan dan ketokohannya menyelesaikan isu rakyat tempatan.  Tiada siapa yang boleh mempertikaikan apa yang Ku Nan telah lakukan untuk membantu rakyat Putrajaya. Cakap banyak pun tak guna, baca dan renunglah, tanya dalam diri anda dan jangan dikaburi dengan janji manis yang kelak akan dikesalkan...