Friday, April 11, 2008

Calon Pemuda Tawar Diri Wajib Wujudkan Blog Sendiri

Semua ahli Pemuda UMNO yang ingin menawarkan diri bertanding jawatan dalam pergerakan itu Disember ini diwajibkan mempunyai laman web atau blog masing-masing supaya dapat memperkenalkan diri dari segi latar belakang, pemikiran dan hala tuju jika terpilih untuk memimpin pergerakan itu.
Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Abd Rahman Dahlan, berkata pendekatan itu membolehkan calon bertanding berupaya berkempen dengan lebih bebas, adil dan dikenali keseluruhan perwakilan.
Katanya, selain kaedah biasa dan bersemuka, melalui kemudahan internet, Pemuda yakin lebih ramai calon berwibawa dapat diberi peluang menawarkan khidmat di samping membantu mengurang dan membanteras politik wang.
"Langkah ini sebahagian daripada rumusan Pemuda menerusi sesi pertemuan dan percambahan fikiran dengan 60 profesional muda Melayu, antaranya peguam, doktor, akauntan, jurutera dan pensyarah serta wakil badan bukan kerajaan dan kelab UMNO di luar negara, Selasa lalu", katanya kepada laman webPemuda di sini, hari ini.
Beliau seterusnya berkata, pergerakan juga menganjurkan perdebatan maya sempena proses pemilihan akan datang, iaitu calon yang menawarkan diri di peringkat Pusat akan berdebat mengenai isu berkaitan dengan dasar dan hala tuju Pemuda dalam internet.
Katanya, bagi memastikan proses komunikasi lebih berkesan dan berterusan dengan golongan muda, platform teknologi terkini seperti internet, SMS dan MMS diguna pakai