Sunday, December 28, 2008

Palastein: Tragedi Ciptaan Barat

Tragedi pembunuhan kejam umat Islam di bumi Palestin oleh rejim Zionis di ambang Maal Hijriah 1430 pada pagi 27 Disember 2008 adalah siri jenayah kekejaman terbaru yang dilakukan oleh Yahudi tersebut. Pembunuhan akibat serangan peluru berpandu jet-jet pejuang Isreal tersebut adalah antara yang terburuk dalam sejarah sejak tercetusnya konflik sepanjang tempoh 60 tahun Palestin-Israel. Setelah berakhirnya tempoh gencatan senjata selama 6 bulan yang berakhir 2 minggu lepas memberikan lesen 007 kepada bangsa Zionis tersebut untuk membunuh dalam skala yang besar. Hanya kerana bedilan kecil-kecilan menggunakan mortar oleh pejuang-pejuang Palestin ke arah penempatan Israel, rupa-rupanya menuntut pembalasan sejumlah nyawa yang sangat besar. Seramai 229 rakyat Palestin termasuk anak-anak kecil, orang tua dan wanita yang tidak berdosa menjadi turut menjadi korban dan 700 orang cedera parah.








Dalam reaksi segeranya, Pak Lah hari ini meminta Majlis Keselamatan PBB mengambil tindakan yang sewajarnya bagi menangani konflik terbaru tersebut. Sebagai sebuah negara dan umat Islam, sudah tentu kita mengutuk dan marah terhadap kekejaman Yahudi yang tidak pernah berkesudahan. Adakah itu memang sifat bangsa yang dilaknat, padahal daripada bangsa merekalah ramai para nabi dilahirkan seperti Nabi Ibrahim AS, Nabi Daud, Nabi Musa dan lain-lain. Wallahuaklam... Sudah lebih 200 resolusi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dihasilkan sejak 1948 untuk mendesak Israel tunduk kepada tekanan masyarakat antarabangsa, namun kerana dibantu oleh Amerika Syarikat (AS) tidak satu pun resolusi itu diendahkan Israel.Penderitaan yang tidak terperi dialami rakyat Palestin sehingga hari ini tidak reda, malah memuncak kerana keangkuhan Israel yang didukung kuasa Barat, terutama Amerika.

Soalnya di sini, berapa lama lagikah nyawa dan darah rakyat Palestin akan disifatkan sebagai collateral damage kepada keganasan Rejim Israel? Saya amat insaf bahawa rakyat Malaysia selaku pencinta kedamaian sejagat tidak termampu berbuat apa-apa dalam keadaan dunia dan PBB yang amat dikuasai oleh zionis. Tetapi, adalah wajar jika kita terutamanya masyarakat Melayu Islam, semua menjadikan apa yang berlaku di Palestin ini sebagai iktibar untuk kita semua mempertahan serta memelihara kemerdekaan, kedaulatan serta perpaduan di negara tercinta ini pada setiap masa. Ingatlah, kita baru merdeka selama 51 tahun selepas dijajah hampir 500 tahun. Janganlah kita terikut-ikut dengan barat yang telah merdeka lebih dua abad yang lepas dan sudah tentulah mereka lebih maju dari kita. Mereka menggunakan teknologi sekurang-kurangnya lebih awal 50 tahun daripada kita. Justeru itu, jangan kita terus terikut-ikut dengan manifestasi barat kerana sememangnya kita telah dimanipulasi. Hakikatnya, kelak bangsa pendatang di negara kita tidak akan memperdulikan umat Melayu kerana mereka hanya mahukan meritrokrasi seperti idola mereka Singapura iaitu 'titik merah' sahabat intim regim Israel...