Thursday, October 16, 2008

Zaki Semakin Tertekan...

A.
Salam hormat buat semua pembaca. Hand brake telah dilepaskan dan kempen dah masuk gear 5. Gerakan kempen manager kedua-dua pihak semakin laju dan Zaki dilihat semakin tertekan untuk mempertahankan jawatannya yang dicabar. Zaki juga sekali lagi dilihat mula menggunakan taktik dan kempen terakhir dengan mendatangkan orang2 besar yang didakwa meyokongnya dan untuk melemahkan kredebiliti Tun Faisal. Sebagai contohnya dalam pemilihan 2004, beliau dibantu sepenuhnya oleh YB. KJ, Datuk Norza, Datuk Akhbar Khan dan semalam dengan tipu dayanya beliau mendatangkan Datuk Hamid ke Kelab Tasik Putrajaya. Zaki juga mewar-warkan, kehadiran Datuk Hamid adalah atas arahan YB. DSHH sedangkan DSHH tidak langsung mencampuri hal pertandingan Ketua Pemuda Bahagian Putrajaya.
B.
Tahun 2004, Zaki menggunakan media TV dan akhbar harian utama untuk berkempen dan menangkis serangan terhadapnya, hari ini beliau menggunakan Harian Metro untuk berkempen. Sila rujuk Harian Metro hari ini muka surat 18. Amat menarik beliau mengkritik Tun Faisal kerana mencabarnya dan dikatakan Tun Faisal baru di Putrajaya. Sedarkah apa yang beliau cakap tersebut adalah seperti "meludah kelangit dan jatuh ke muka sendiri". Inilah yang dilakukannya pada tahun 2004 dengan mencabar Khairun. Adakah Zaki lupa, atau pura-pura... Sekiranya beliau berasa kecewa, itulah yang dirasakan oleh Khairun pada masa tersebut. Zaki yang dibawa dan dilantik oleh Khairun untuk duduk sebagai Naib Ketua Pemuda (penaja) jarang sekali hadir dalam mesyuarat AJK Pemuda Bahagian. Hubungan beliau dengan semua rakan pemuda cawangan tiada langsung dan tidak rapat dengan AJK Pemuda Bahagian. Setiap kali mesyuarat, Khairun sering mempertahankan Zaki yang tidak hadir kerana dikatakan sibuk mengikut PM ke luar negara. Sehinggalah pemilihan bagi 2004 terlalu hampir baru Zaki muncul dan aku tak lupa perjumpaan di Golden Horses Hotel. Khairun, Zaki dan semua AJK Pemuda Bahagian dan 'first time' Zaki belanja makan kat Hotel besar dan selang beberapa hari lepastu terus 'declare' lawan Khairun.
C.
Oleh yang demikian, soal baru atau lama, soal restu atau tidak bukan persoalannya dan tidak relaven untuk ditekankan khasnya kepada Pemuda Putrajaya yang berfikiran terbuka. Tanya hati, sendiri mau ingat! Dalam meniti lembayung sore sebagai pegawai khas PM, Zaki akan menggunakan apa jua cara sekalipun untuk menang. Tapi Datuk jangan risau, tahun ini saya tak akan rakam perbualan (trap) seperti 2004. Tapi Datuk kena berhati-hati, pemantau dan wakil Lembaga Disiplin sentiasa mengikuti Datuk apatah lagi Datuk mempunyai Pingat Kelakuan Terpilih (PKT).
D.
Saudara semua, sekiranya berkesempatan aku akan terus melontarkan pandangan esok dan sekiranya tidak berkesempatan kita akan berjumpa selepas 18 Oktober 2008...