Friday, February 27, 2009

Allah dalam penerbitan kristian dibenarkan KDN

Secara peribadi aku sangat kecewa dengan kealpaan Kementerian Dalam Negeri dalam mewartakan bahawa perkataan Allah boleh dicetak dimuka depan penerbitan kristian. Hal ini sangat mendukacitakan dan bagaimana Menteri Dalam Negeri sama ada semasa Pak Lah atau sekarang ini Datuk Syed Hamid tersangat alpa dan terlepas pandang. Adakah menteri tidak mengambil tahu perkara yang sepatutnya dijaga dan sangat sensitif. Atau adakah pegawai-pegawai kerajaan yang melaksanakan urusan pewartaan ini memang memihak kepada kristian. Bagi aku baik Pak Lah atau Syed Hamid mesti bertanggung jawab!

Bagi perkara yang melibatkan Islam dan Melayu mesti tiada sebarang kompromi. Sudah sampai masanya Pemuda UMNO bangkit seperti tindakan yang diperlihatkan oleh Megat Zulkarnain Datuk Omardin, Ketua Pemuda UMNO Gombak ke atas Karpal Singh di lobi Parlimen semalam dipuji. Tak perlu berdiplomasi lagi seperti dalam menyelesaikan isu Suiqu dulu. Inilah calon EXCO Pemuda UMNO masa kini yang kita dicari. Bukan anguk2 pastu geleng2. Bukan beribu2 dalam dewan berteriak "hidup Melayu! , hidup UMNO!", Kenapa program seperti ini tidak dibuat dipadang2, dijalan2. Kenapa PAS dan PKR boleh buat. Kenapa Pemuda UMNO tak boleh. Tak pernah Pemuda UMNO Putrajaya berdemo, membuat laporan polis mengenai isu2 sensitif dan lain-lain. Aku masih ingin melihat Ketua Pemuda aku kat Putrajaya inipun macamtu jugak. Hai, entahlah Datuk aku tak tau apa nak jadi dengan pemuda UMNO Putrajaya... sayang, peluang sekali lagi diberi, janji belum dikota.

Contoh lain, Sdr. Suhaimi Shadan Ketua Pemuda UMNO Selayang juga aku puji kerana walaupun sibuk berkempen aktiviti Pemuda UMNO Bahagian Selayang terus terlaksana dengan penubuhan pejabat sekretariatnya yang di rasmikan oleh Ketua Penerengan UMNO Malaysia, Sdr. Sazali Kamilan, Ketua Pemuda UMNO Lembah Pantai telah mengadakan retreat AJK Pemuda UMNO Bahagian pada bulan lepas dan lain-lain calon EXCO yang walaupun berkempen tetapi aktiviti di bahagian terus terjaga. Jangan disalahkan Tun Faisal menggerakkan aktiviti dan program belia di Putrajaya kerana beliau tidak menggunakan platform Pemuda UMNO tetapi matlamatnya adalah menjaga belia tanpa mengira fahaman politik di Putrajaya. Jangan dikatakan ada bahagian dalam bahagian! Tiada keperluan Tun Faisal untuk bersaing dengan Datuk Zaki kerana kedua2nya sudah tidak layak bertanding dalam pemilihan Pemuda UMNO bahagian pada tahun 2012 nanti. Apa yang penting, pemuda dan belia di Putrajaya terus dibela dan dijaga. Tahukah Datuk Zaki bahawa Pemuda PKR telah menubuhkan kelab belia di Putrajaya, kenapa Datuk Zaki membiarkan orang Kuala Lumpur mengetuai dan mendominasi penubuhan Kelab Belia 4B Putrajaya. Apakah beliau tahu dan mengambil tahu? Apa sebenarnya peranan dan perjuangan Ketua Pemuda Putrajaya seperti ini???