Saturday, August 30, 2008

Perasmian Kedai Streamyx Dato' Ismail Kijo

Hari khamis lepas aku jumpa Dato' Ismail Kijo sedang mengedar sendiri kad jemputan perasmian kedai dia yang baru kat Presint Dilpomatik, Presint 15 Putrajaya. Jadi pagi tadi, aku pergilah memenuhi jemputan dia. Aku kenal Dato' Ismail ni sejak dia masih Ketua Pemuda Bahagian Ampang dulu semasa aku bertugas di Pejabat Tanah Hulu Langat, Bangi. Sesekali adalah jumpa, sebab diapun sibuk sejak jadi wakil rakyat Lembah Jaya. Cuma lepas pilihanraya ke-12 tadi bila semua ADUN kawasan Ampang bungkus (dia masih bagi kad YB but mantan katanya), so banyaklah sikit masa untuk kawan2 lama. Hampir 100 orang turut memenuhi jemputan perasmian kedai Streamyx yang dirasmikan oleh Datuk Seri Tengku Adnan. Turut hadir, beberapa orang AJK Bahagian, Datuk Zaki, Tun Faisal, Yob,Hamizah dll. Jadi lanjutan dari itu, mana kawan-kawan yang belum pasang streamyx silalah daftar kat kedai "in teleca shoppe".
Selain dari itu, aku difahamkan pelan kompromi masih diusahakan dan diharapkan oleh Zaki. Sebenarnya dah lebih separuh jalan strategi dan kempen dilaksanakan dengan tekanan dipihak Zaki. Kami juga tak mengharapkan sebarang pelan kompromi dilaksanakan, memandangkan sokongan dari perwakilan dan pemuda cawangan adalah memihak kepada Tun Faisal. Jadi, setakat ini hanya arahan tertinggi sahaja yang boleh mengubah keputusan yang telah dibulatkan.
Zaki juga masih terkial2 mengatur "kempen manager". Wah! untunglah Nasru dan Nazarul Hisham. Dengarnya jadi 'kempen manager' baru. Masukkkk.... Nasiblah kau Datuk, kalau jaga pemuda dari awal dulu kan dah tak susah macamni!!! Dah pegang jawatan janji dah hala tuju ntah ke mana. Bukan aku tak ingat janji dan ayat power dia masa kempen 2004 dulu. Dia jumpa aku empat mata kat Residence Hotel UNITEN. Sampailah aku 'trap' dengan tape dia bagi rasuah... didapati bersalah tetapi dilepaskan! Inilah sikap pegawai khas tingkat 4 yang menjadi penasihat Pak Lah. Sebab itulah Pak Lah tak di lihat sebagai 'driver' (mengambil ayat Dr. Khir Toyo) yang bagus untuk ahli UMNO...