Sunday, September 14, 2008

Kebenaran VS Keberanian Muhyiddin

Saya amat mengalu-alukan berita yang Tun Dr. Mahathir akan menyerahkan borang kemasukan semula sebagai ahli UMNO pada 17 September 2008 nanti. Selain dari itu, setelah Pak Lah diterperanjatkan oleh kenyataan Tan Sri Muhyiddin kita melihat pelbagai sokongan yang diberikan oleh penjilat2nya termasuk Zaid Ibrahim dan anak menantu yang disayangi. Tan Sri Muhyiddin sedar, aku sedar dan semua akar umbi serata rakyat jelata sedar yang Pak Lah dilihat sudah tidak relevan. Tun Dr. Mahathir sedar diri sebab itu dia serah kuasa pada Pak Lah sebelumni. Setakat Jun 2010 nak selesaikan masalah ekonomi, masalah orang miskin seperti yang Pak Lah cakaptu aku rasa sama saja macam Zaki pegawai khasnya berjanji dengan pemuda Putrajaya. Semua retorik!!! Kalau Pak Lah betul2 kerja kuat untuk menguatkan UMNO dan BN sekarangni jam 11 malam sepatutnya dia masih belum balik kat umah dan tidur... Kalau kata nak beramal ibadat dan terawikh sebagai cucu ulamak, sepatutnya dia pi sama-sama solat terawikh kat Masjid Putra. Apa salahnya sesekali jadi imam solat isya'... Aku rasa dia balik umah sebab pening dengan 'statement' bukan sahaja ahli kabinetnya tetapi DS Najib, Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri yang senada dengan Tan Sri Muhyiddin. Sebab itulah Zaki juga pening sekarang nih... kalu cakap tentang kempen nak lawan Ketua Pemuda Putrajaya pun dah tak fokus. Aku rasa cukuplah Zaki, selama ini anda duduk kat Tingkat 4 pun Pemuda Putrajaya dibiarkan, apatah lagi bila Pah Lah 'step down' tak lama lagi. Siapa dia Zaki masa tu...